Uitlag jaar 2019
Epiloog
Uitslag auto's
Uitslag motoren
Uitslag Dames-equipes
Uitslag Jubilarissen en Trofeen
Grootste groep klassering
Epiloog
Vierlandenrit 15 / 16 juni 2019
De Vierlandenrit 2019 telde (routebeschrijving + GPS) ca. 165 deelnemers. Wederom een daling t.o.v.
voorgaand jaar. Een daling die al een jaar of 7 plaats heeft. Geleidelijk aan zijn we aan het punt
geraakt dat de rit voor ons als vereniging onbetaalbaar wordt. We hebben daar waar mogelijk op de
kosten bezuinigd en het inschrijfgeld verhoogd. Verdere bezuinigingen zijn nauwelijks mogelijk.
Verhogen van het inschrijfgeld zal door velen ook niet in dank worden afgenomen en tot afhaken
leiden. Daartegenover rekenen gelijksoortige ritten inschrijfgelden die 100 tot 200 Euro hoger liggen
dan bij de Vierlandenrit. Zij hebben dan ook niet ons aantal deelnemers.
Om deze prachtige rit de
komende jaren voort te kunnen zetten hebben wij dus een groter aantal deelnemers nodig!!
Dit
kunnen we bereiken wanneer u allen als ambassadeur van de Vierlandenrit gaat optreden en de rit
bekendheid geeft bij familie, vrienden, bekenden, buurtgenoten etc. ZEGT HET VOORT!!
Een Vierlandenrit zonder regen is nauwelijks voorstelbaar. Dus ook deze 62e editie niet. Gelukkig
beperkte de nattigheid tot de eerste uurtjes. Sommigen hadden vanaf een uur of acht geen regen
meer, anderen moesten daarvoor wachten tot ca. 09.30 uur. Maar daarna was het dan ook
fantastisch rittenweer. Zon en wolken wisselden elkaar af onder een aangename temperatuur.
De GPS rijdende motoren volgden een andere route dan de deelnemers die een routebeschrijving
hadden. Naar hun zeggen hadden zij weer een prachtige route voorgeschoteld gekregen die hen
voerde naar dezelfde Vaste Tijdcontroles en dezelfde Vaste Rust locaties als de
Vierlandenritdeelnemers. Deze Vierlandenritdeelnemers reden dan ook over andere wegen, maar
kwamen met de GPS-rijders via Vossenack, Mendig en de luchthaven in Lautzenhausen bij de finish in
Schweich. De tweede dag had men in Irrhausen de eerste VTC. Restaurant Im Pfenn ontving dit jaar
de Vierlandenrit voor de eerste maal. Zowel Balter als Eetcafé Riekelt waren vertrouwde adressen
waarlangs de route weer naar Altweerterheide voerde.
Dit jaar waren er vier camera’s in de Vierlandenrit opgenomen. Vrij snel in het eerste traject werd,
voor iedereen duidelijk zichtbaar, de tijd opgenomen. De camera in het 3e traject was veel minder
zichtbaar en slechts enkelen hebben hem dan opgemerkt. De tweede dag stond de camera in het 2e
traject. Zowel bij deze locatie als die in het 3e traject was de camera, wanneer je op het juiste
moment keek, zichtbaar voor de passerende deelnemers. Het blijkt dat met het verstrijken van de
tijd de deelnemers achtelozer worden op hun gemiddelde en er steeds meer strafpunten vallen.
Ook dit jaar zijn er weer enkele deelnemers tegen een dubbele stempel aangelopen. Zoals vorig jaar
reeds aangegeven, proberen er steeds weer deelnemers de rustgevende gele vlag toch naar hun
hand te zetten en de verfoeide oude situatie rondom de controlepost te herstellen. In het reglement
is opgenomen dat hinderlijk gedrag voor en vooral na de gele vlag wordt bestraft met een dubbele
stempel. Stilstaan na de gele vlag vanzelfsprekend ook. Controle hierop wordt uitgeoefend door de
controlepost. Tijdens de instructieavond voor controleposten wordt zo goed mogelijk uitgelegd wat
er onder hinderlijk gedrag wordt verstaan, waarbij er nadrukkelijk op wordt gewezen geen
heksenjacht te ontketenen. Het moet gezellig blijven. Wanneer een controleur een dubbele stempel
geeft is hij op dat moment de vertegenwoordiger van de organisatie. Niemand van deze organisatie
is verder ter plekke aanwezig en kan er dus ook geen mening over geven. Derhalve is het oordeel van
de controlepost beslissend en niet voor protest vatbaar. Wanneer een deelnemer, ter voorkoming
van een of twee strafpunten de grenzen van het reglement opzoekt loopt hij het risico op 60
strafpunten. Voor deze beslissing is hij zelf verantwoordelijk!
Los van deze kleine oneffenheden was het een prima verlopen Vierlandenrit, waarbij wij ons gelukkig
prijzen iedereen gezond aan de finish te hebben mogen treffen. De uitzetters hadden er weer iets
moois van gemaakt hetgeen een belofte is voor de toekomst van onze 63e Vierlandenrit.
De Organisatie
Uitslag auto's
Klassering |
Startnummer |
Naam |
Woonplaats |
StrafTotaal |
1 |
93 |
R.H. Verweij |
Barneveld |
3 |
2 |
30 |
S.T.H. van Woezik |
Helmond |
5 |
3 |
6 |
M.M. Loomans |
Asten |
7 |
4 |
8 |
J.W.H. Manders |
Deurne |
11 |
5 |
13 |
G.J.J. Joosten |
Liessel |
12 |
6 |
10 |
H.J.A. Manders |
Neerkant |
12 |
7 |
3 |
L.J.H.M. van Gompel |
Reusel |
13 |
8 |
2 |
R.H.P.M. van Rijt |
Neerkant |
13 |
9 |
21 |
J.M. Loomans |
Asten |
15 |
10 |
5 |
A.G.C. van Lieshout |
Someren |
15 |
11 |
22 |
D.D.J.G. Bevers |
Deurne |
15 |
12 |
25 |
T.J.P.H. Berkers |
Zoetermeer |
15 |
13 |
110 |
W.H.B. Belgers |
Eindhoven |
18 |
14 |
14 |
R.F. Rijsmus |
Nuenen |
23 |
15 |
36 |
J.C. Vogels |
Asten |
24 |
16 |
32 |
P.J.M. Vermeulen |
Nuenen |
24 |
17 |
4 |
G.L.W. van Horssen |
Asten |
24 |
18 |
75 |
C.J. Keller |
Almere |
27 |
19 |
42 |
P.A.H. Coppelmans |
Son en Breugel |
27 |
20 |
53 |
J.P.W. Vermeulen |
Eersel |
28 |
21 |
76 |
M. Keller |
Almere |
28 |
22 |
20 |
T.J.M.W. Zwegers |
Luyksgestel |
29 |
23 |
9 |
R.H.W.J Munsters |
Deurne |
31 |
24 |
24 |
C.J. Manders |
Deurne |
32 |
25 |
39 |
P.J. Vogels |
Veghel |
34 |
26 |
56 |
W.J.A. Vlassak |
Gerwen |
34 |
27 |
106 |
P.J. van Eijk |
Asten |
35 |
28 |
19 |
A.J. Baken |
Valkenswaard |
35 |
29 |
52 |
T.W.J. Vlassak |
Bladel |
42 |
30 |
40 |
... |
Bladel |
46 |
31 |
94 |
D.A. Verweij |
Barneveld |
49 |
32 |
26 |
A.A.B. Kooiman |
Eindhoven |
49 |
33 |
11 |
R.B.J. Sijben |
Weert |
49 |
34 |
74 |
A.A.M.E.H. Rijsmus |
Nuenen |
50 |
35 |
82 |
L.J.H. Merkx |
Reusel |
54 |
36 |
23 |
J.H.L.M. Wouters |
Deurne |
54 |
37 |
102 |
J.A. Verberne |
Asten |
55 |
38 |
48 |
T.A.C. Vlassak |
Bladel |
61 |
39 |
85 |
René M. Fennet |
Amstelveen |
64 |
40 |
59 |
D.J.M. Hover |
Hoofddorp |
67 |
41 |
34 |
J.M.A. Stienen |
Weert |
72 |
42 |
81 |
M.E. Merkx |
Reusel |
72 |
43 |
1 |
J.P.W. Goossens |
Best |
78 |
44 |
98 |
D.J.A. de Jonge |
Gilze |
80 |
45 |
17 |
Frank Verberne |
Liessel |
85 |
46 |
7 |
H.J. Rouwhorst |
Hooglanderveen |
91 |
47 |
44 |
L.A.M. van der Vliet |
Maarheeze |
94 |
48 |
18 |
R. Wouters |
Deurne |
97 |
49 |
31 |
H.T.C. van Doorn |
Eerde |
99 |
50 |
55 |
J. Koomen |
Schijndel |
104 |
51 |
67 |
L.J.W. van Stratum |
Veldhoven |
113 |
52 |
68 |
P. van de Gevel |
Veldhoven |
116 |
53 |
45 |
E.C. Vermeulen |
Rotterdam |
140 |
54 |
43 |
C.G.W. Verhoeven |
Valkenswaard |
141 |
55 |
113 |
... |
|
144 |
56 |
33 |
F.M.H.M. Hendriks |
Veldhoven |
154 |
57 |
15 |
H. Geerling |
Asten |
174 |
58 |
58 |
D.J.A. Hover |
Eindhoven |
174 |
59 |
38 |
R.H.T. Vreven |
Eindhoven |
198 |
60 |
60 |
E.J.M. Schoonen |
Oirschot |
209 |
61 |
95 |
H. van Verseveld |
Lelystad |
211 |
62 |
54 |
J.M. van de Kerkhof |
Eindhoven |
213 |
63 |
112 |
J. van der Wal |
Groningen |
220 |
64 |
97 |
J.A.F. Kuijpers |
Tilburg |
233 |
65 |
96 |
M. van Verseveld |
Lelystad |
236 |
66 |
71 |
R.J. de Pan |
Goes |
237 |
67 |
57 |
P.G.A. Hover |
Eindhoven |
237 |
68 |
78 |
A. Nelen |
Breda |
240 |
69 |
27 |
T. Manders |
Helenaveen |
251 |
70 |
65 |
R. van Putten |
Achel |
256 |
71 |
109 |
H.P.W.M. Timmers |
Eindhoven |
263 |
72 |
62 |
... |
Maasbracht |
286 |
73 |
16 |
S.F.H. Fremouw |
Drunen |
301 |
74 |
50 |
S.J.M. Geers |
Neerkant |
313 |
75 |
104 |
M. de Bruijn |
Oud-Beijerland |
317 |
76 |
29 |
J. M. Canters |
Helmond |
318 |
77 |
105 |
J.W. Traa |
Leusden |
326 |
78 |
64 |
R.T.S. Bervoets |
Nieuwstadt |
328 |
79 |
100 |
E.J.A.M. van Beurden |
Tilburg |
334 |
80 |
61 |
S. van Eerden |
Nieuwstadt |
337 |
81 |
99 |
H.J.P. van Dalen |
Tilburg |
341 |
82 |
46 |
Max Jekkers |
Neede |
384 |
83 |
63 |
Frank van Rijswijk |
Meeuwen |
386 |
84 |
107 |
Matthijs Theunissen |
Groesbeek |
391 |
85 |
108 |
H. Smits |
Boxmeer |
395 |
86 |
101 |
M.R.M. Metselaar |
Eindhoven |
432 |
87 |
35 |
R.A.H. van Hout |
Veldhoven |
439 |
88 |
87 |
M.A.J. Smit |
Bussum |
451 |
89 |
47 |
B. Scheepers |
Eindhoven |
451 |
90 |
66 |
H.J.M.H. van Rijswijk |
Kinrooi |
453 |
91 |
77 |
N.A.H. van den Hurk |
Lierop |
462 |
92 |
73 |
J.P Snijders |
Someren |
479 |
93 |
51 |
C.M.M. Seelen-Fenne |
Neerkant |
505 |
94 |
69 |
A.M.C.M. Beks |
Veldhoven |
522 |
95 |
103 |
R. Arkenbout |
Leiden |
525 |
96 |
91 |
... |
Liempde |
530 |
97 |
92 |
A.H.E.O. Bos |
Best |
532 |
98 |
41 |
B. van Pieterson |
Veendam |
538 |
99 |
79 |
P.A.W. Donkers |
Eindhoven |
539 |
100 |
80 |
M.M. Martinali |
Helmond |
544 |
101 |
90 |
R.J.P. Gielen |
Weert |
558 |
102 |
86 |
G.P.W. Daniels |
Best |
563 |
103 |
12 |
J.H.M. Michiels |
Asten |
583 |
104 |
28 |
R. Seelen |
Neerkant |
608 |
105 |
89 |
T.A.W. Daniels |
Helmond |
611 |
106 |
111 |
K. Biemond |
Sassenheim |
638 |
107 |
70 |
S.A. van der Kampen |
Someren Eind |
677 |
108 |
49 |
M.K. Kool |
Eindhoven |
705 |
109 |
88 |
W.J.C. Smit |
Almere |
778 |
110 |
72 |
... |
Amsterdam |
857 |
111 |
84 |
M. Tijssen |
Amsterdam |
906 |
112 |
83 |
A.A.H. Barten |
Son en Breugel |
906 |
113 |
37 |
... |
Tilburg |
930 |
Uitslag motoren
Klassering |
Startnummer |
Naam |
Woonplaats |
StrafTotaal |
1 |
304 |
R.L.W.A. Snoeren |
Dongen |
64 |
2 |
313 |
Henk van Eijk |
Asten |
100 |
3 |
311 |
W.F.P. van Eijk |
Asten |
113 |
4 |
314 |
J.H.W. van Eijk |
Asten |
136 |
5 |
312 |
P.H. Breuer |
Eindhoven |
178 |
6 |
308 |
A.C. Jansen |
Dommelen |
225 |
7 |
316 |
R.P.M. Kunnen |
Weert |
319 |
8 |
317 |
M.M. Maas |
Weert |
452 |
9 |
303 |
J.C.M. Snoeren |
Dongen |
461 |
10 |
310 |
J.G.A. Seelen |
Neerkant |
503 |
11 |
309 |
... |
Budel |
513 |
12 |
301 |
S. van Boven Kaarsmaker |
Drunen |
519 |
13 |
315 |
J.A. Hurkmans |
Someren |
644 |
14 |
306 |
J.P.A. Zwegers |
Luyksgestel |
900 |
15 |
305 |
E. van Boven Kaarsmaker |
Drunen |
904 |
16 |
307 |
G. van Leeuwen |
Eindhoven |
930 |
17 |
302 |
M. van Boven Kaarsmaker |
Drunen |
930 |
Uitslag Dames-equipes
Klassering |
Startnummer |
Naam |
Woonplaats |
StrafTotaal |
1 |
74 |
A.A.M.E.H. Rijsmus |
Nuenen |
50 |
2 |
81 |
M.E. Merkx |
Reusel |
72 |
3 |
58 |
D.J.A. Hover |
Eindhoven |
174 |
4 |
60 |
E.J.M. Schoonen |
Oirschot |
209 |
5 |
16 |
S.F.H. Fremouw |
Drunen |
301 |
6 |
303 |
J.C.M. Snoeren |
Dongen |
461 |
Uitslag Jubilarissen en Trofeen
Ambro-Slegers Bokaal
Startnummer |
Naam |
Woonplaats |
97 |
J.A.F. Kuijpers |
Tilburg |
Best Geklasseerd Emac-lid
Startnummer |
Naam |
Woonplaats |
StrafTotaal |
Type |
2 |
R.H.P.M. van Rijt |
Neerkant |
13 |
Auto |
Martien van Eerd Wisseltroffee
Startnummer |
VolledigeNaam |
Woonplaats |
DeelnameAantal |
415 |
H.P.M. van Son |
Pelt |
34 |
40-jarig Jubileum
Startnummer |
VolledigeNaam |
Woonplaats |
4 |
G.L.W. van Horssen |
Asten |
5 |
A.G.C. van Lieshout |
Someren |
25-jarig Jubileum
Startnummer |
VolledigeNaam |
Woonplaats |
6 |
M.M. Loomans |
Asten |
20-jarig Jubileum
Startnummer |
VolledigeNaam |
Woonplaats |
39 |
P.J. Vogels |
Veghel |
86 |
G.P.W. Daniels |
Best |
433 |
F.H.H. van Dooren |
Veldhoven |
10-jarig Jubileum
Startnummer |
VolledigeNaam |
Woonplaats |
78 |
A. Nelen |
Breda |
85 |
René M. Fennet |
Amstelveen |
Grootste groep klassering
Klassering |
Groepsnaam |
Aantal |
1 |
M.C. Boemerang |
15 |
2 |
XS 1100 Club Tilburg |
9 |
3 |
Café de Brug |
8 |
4 |
Eijkgroep |
6 |
5 |
Van Halen Posse |
6 |
6 |
Volvo |
6 |
7 |
De musketiers |
5 |
8 |
MTC Sint Joris |
5 |
9 |
Team Loomans |
5 |
10 |
Vlassak |
5 |
11 |
Verseveld |
4 |
12 |
Vogels |
3 |
13 |
Breeuwsma |
2 |
14 |
Cabrio team |
2 |
15 |
De Bourgondiërs |
2 |
16 |
Floriade |
2 |
17 |
Gebr. Smit |
2 |
18 |
Gevel en Stratum |
2 |
19 |
Horssen en Lieshout |
2 |
20 |
Merkx |
2 |
21 |
Samsam |
2 |
22 |
Theunissen en Smits |
2 |
23 |
Hornerijders |
1 |
24 |
Pietersonnen |
1 |
25 |
Rijklaar |
1 |