EINDHOVENSE MOTOR en AUTOMOBIEL CLUB |
|
|
|
Uitslag 2017
Uitslag Jubilarissen en Trofeen
De Vierlandenrit 2017
De 60e Vierlandenrit werd, net als vorig jaar, weer gekenmerkt door prachtig weer. De grote aantallen cabrio’s konden dit jaar genieten en ook de motorrijders hadden het naar hun zin. Zonder regen ging het echter niet, al zal niet iedereen dat hebben gemerkt. Tussen Luik en midden Limburg strooide een verwaait buitje af en toe wat regendruppels. De ruitenwissers hoefden daar echter nauwelijks voor aan het werk.
De uitzetters hadden er weer een prachtige rit van gemaakt. De deelnemers lieten zich lovend uit, zowel over de Vierlandenrit als de GPS-rit. De uitspraak “de mooiste Vierlandenrit die ik ooit heb gereden” werd regelmatig door deelnemers van stal gehaald. Het duo Maas / Van der Heijden hadden weer twee nieuwe vaste tijdcontrole plekken gevonden in Wecker (Lux.) en Rijckholt (Ned.). Samen met een nieuwe vaste rustcontrole in Weiswampach (Lux) lukte het hen om het eerste traject van de tweede dag helemaal ten zuiden van de Moezel te laten lopen door een gebied waar we minimaal de laatste 40 jaar niet zijn geweest. Het was een prachtig nieuwe streek in de omgeving van de Saar.
Om de deelnemers meer tijd voor een kop koffie te geven bij de vaste tijdcontrole werd de onderbreking daar opgerekt tot 10 minuten.
Door deelnemers te laten melden of zij bij de vaste rustcontrole van een middagmaal gebruik wilden maken was de uitbater in Weiswampach bereid ons te verwelkomen. Het ‘binnenvallen’ met honderden personen waarbij niet gezegd kan worden hoeveel er zullen eten, schrikt vele horecagelegenheden af.
Het stukje snelweg in het laatste traject zorgde wel dat we wat eerder terug waren, maar bezorgde diverse deelnemers toch hoofdbrekens in het berekenen van de tijd.
De gele vlag werkt prima. Controleposten hebben de uitdrukkelijke opdracht hier handhavend op te treden, wat dit jaar ook weer strafpunten heeft opgeleverd. Een kapotte auto is eigenlijk de enige reden om tussen de vlag en de controlepost stil te staan.
Zoals gezegd is stilstaan en de ideale tijd afwachten voor de gele vlag nu legaal toegestaan. Dat zou kunnen betekenen dat het gemiddelde van 42 km per uur nu alleen rekenkundig zou zijn om de ideale stempeltijd te krijgen. Dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling Daarom blijven natuurlijk de cameracontroles. Zonder gele of oranje/blauwe vlag wordt hier de tijd genomen van de deelnemers die boven de gemiddelde snelheid zitten.
Tevens constateren de cameracontroles ook de deelname aan onze rit door personen die zich daarvoor niet hebben ingeschreven. Bij de automobilisten bleken er twee te zijn die bij de organisatie niet bekend waren maar toch driemaal voorbij de camera kwamen. Van toeval kan hier natuurlijk geen sprake zijn. Ook bij de motorrijders constateerden we dat er een viertal motoren meer voorbij kwamen als er zich hadden ingeschreven.
Vanzelfsprekend hoeven we aan niemand, behalve aan degenen die het betreft, uit te leggen wat dit onsportieve gedrag betekent. Onsportief naar de wel betalende en daarmee het voortbestaan van de Vierlandenrit mogelijk makende deelnemers, maar ook frustrerend voor de organisatie.
Om toch positief af te sluiten kunnen we samenvattend zeggen dat we kunnen spreken van een geslaagde Vierlandenrit, waarbij we weer zijn gespaard van ernstige ongevallen. Hierbij een pluim voor de deelnemers, want bij het passeren van de camera’s bleken alle deelnemers zich als keurige weggebruikers te gedragen.
De organisatie
Klassering | Startnummer | Naam | Woonplaats | Straf totaal |
1 | 120 | J.P.W. Vermeulen | Eersel | 8 |
2 | 2 | J.P.W. Goossens | Best | 8 |
3 | 141 | R.H. Verweij | Barneveld | 8 |
4 | 100 | P.G.A. Hover | Eindhoven | 11 |
5 | 14 | R.F. Rijsmus | Nuenen | 11 |
6 | 23 | M.M. Loomans | Asten | 12 |
7 | 78 | S.T.H. van Woezik | Helmond | 14 |
8 | 134 | J.A. Verberne | Asten | 14 |
9 | 73 | G.L.W. van Horssen | Asten | 16 |
10 | 102 | M. den Ouden | Zaandam | 17 |
11 | 137 | W. Belgers | Eindhoven | 18 |
12 | 99 | P.J.M. Vermeulen | Nuenen | 19 |
13 | 146 | M.A. Koppens | Boxtel | 19 |
14 | 27 | J.M. Loomans | Asten | 20 |
15 | 93 | C.J. Keller | Almere | 20 |
16 | 91 | A.J. van der Werf | Helenaveen | 23 |
17 | 3 | L.J.H.M. van Gompel | Reusel | 23 |
18 | 74 | A.A.M.E.H. Rijsmus | Nuenen | 25 |
19 | 47 | B. van Helmont | Eersel | 25 |
20 | 135 | H.J.A. Verberne | Helmond | 26 |
21 | 49 | J. Raaijmakers | Weert | 27 |
22 | 26 | C.J. Manders | Deurne | 30 |
23 | 72 | P.J. van Eijk | Asten | 32 |
24 | 46 | J.C. Vogels | Asten | 34 |
25 | 51 | L.A.M. van der Vliet | Maarheeze | 35 |
26 | 50 | R.J.P. van den Hoven | Montfoort | 38 |
27 | 25 | H.J.A. Manders | Neerkant | 38 |
28 | 33 | S. Raaijmakers | Meers-Elsloo | 39 |
29 | 29 | J.M.A. Stienen | Weert | 41 |
30 | 40 | G.C.J. van Wel | Mijnsheerenland | 41 |
31 | 11 | J.H.M. Michiels | Asten | 42 |
32 | 15 | A. Baken | Valkenswaard | 42 |
33 | 52 | F.M.H.M. Hendriks | Veldhoven | 46 |
34 | 55 | W.J.A. Vlassak | Gerwen | 49 |
35 | 90 | D.J.M. Hover | Hoofddorp | 50 |
36 | 37 | C.G.W. Verhoeven | Valkenswaard | 50 |
37 | 124 | R. van Putten | Achel | 53 |
38 | 98 | L.J.H. Merkx | Reusel | 54 |
39 | 32 | R.M.J.M. Meulendijks | Hapert | 54 |
40 | 39 | F.A.M. Verberne | Liessel | 55 |
41 | 28 | T.A.C. Vlassak | Bladel | 55 |
42 | 101 | L.C. van As | Oud-Beijerland | 56 |
43 | 89 | J.G.M. van Boxtel | Berlicum | 57 |
44 | 81 | Dick de Jonge | Gilze | 57 |
45 | 97 | M.E. Merkx | Reusel | 58 |
46 | 85 | F.A.P. Kooiman | Eindhoven | 59 |
47 | 35 | R.H.W.J. Munsters | Deurne | 60 |
48 | 136 | H. Timmers | Eindhoven | 61 |
49 | 63 | A.G.C. van Lieshout | Someren | 64 |
50 | 8 | H.J. Rouwhorst | Hooglanderveen | 68 |
51 | 1 | R.H.P.M. van Rijt | Asten | 77 |
52 | 36 | R . van Wel | Mijnsheerenland | 85 |
53 | 109 | P.M. Dorel | Haarlem | 88 |
54 | 301 | T.J.M. Zweegers | Luijksgestel | 89 |
55 | 42 | P. Vogels | Eerde | 91 |
56 | 62 | M.J.D.C. Jannes | Veldhoven | 91 |
57 | 45 | R.M.G. Tullemans | Nederweert | 95 |
58 | 142 | H. van Verseveld | Lelystad | 98 |
59 | 44 | P.H.A.M. Hoogers | Duizel | 105 |
60 | 84 | D.J.A. Hover | Eindhoven | 105 |
61 | 115 | J.W. Traa | Leusden | 108 |
62 | 129 | B.X. ten Bokum | Someren | 124 |
63 | 130 | J.J.B Saas | Someren | 125 |
64 | 108 | E.C. Vermeulen | Rotterdam | 142 |
65 | 145 | R. Bedeaux | Piershil | 142 |
66 | 82 | John Kuijpers | Tilburg | 176 |
67 | 95 | L.J.W. van Stratum | Veldhoven | 184 |
68 | 116 | J.M. Canters | Helmond | 191 |
69 | 80 | E.J.A.M. van Beurden | Tilburg | 193 |
70 | 10 | R. Seelen | Neerkant | 193 |
71 | 140 | M. de Bruijn | Oud-Beijerland | 195 |
72 | 96 | P. van de Gevel | Veldhoven | 196 |
73 | 30 | M.W.A. Beelen | Weert | 198 |
74 | 139 | R. Arkenbout | Leiden | 205 |
75 | 56 | A.H.E.O. Bos | Best | 214 |
76 | 58 | Y. Eckhart | Almere Buiten | 215 |
77 | 61 | P. Tensen | Heeze | 215 |
78 | 59 | P. van Vliet | Liempde | 216 |
79 | 57 | B. Feijen | Best | 218 |
80 | 92 | P.A.M. Korpershoek | Weert | 220 |
81 | 60 | A.H.P.H. Willems | Oirschot | 220 |
82 | 138 | R.J. de Pan | Goes | 226 |
83 | 75 | F.J. Jansen | Veldhoven | 241 |
84 | 76 | G. van Giessen | Poederoijen | 242 |
85 | 118 | R.H.A. Wils | Valkenswaard | 247 |
86 | 122 | J. van Rijswijk | Kinrooi | 256 |
87 | 128 | B. Scheepers | Eindhoven | 260 |
88 | 24 | T.W.J. Vlassak | Bladel | 264 |
89 | 77 | M.H. van de Moosdijk | Asten | 276 |
90 | 127 | H.H. Smits | Boxmeer | 280 |
91 | 126 | M.A.T. Theunissen | Groesbeek | 288 |
92 | 67 | B.J. Oosenbrug | IJsselstein | 295 |
93 | 68 | R.M. Oosenbrug | IJsselstein | 303 |
94 | 21 | S. Winter | Amsterdam | 318 |
95 | 87 | Hans Maas | Veldhoven | 327 |
96 | 88 | C.P.P.M. van den Brandt | Elshout | 329 |
97 | 17 | W. Krijgsman | Almere | 333 |
98 | 22 | J. ter Avest | Utrecht | 333 |
99 | 18 | N. Swartsenburg | Vinkeveen | 335 |
100 | 20 | K. Bosma | Terwolde | 339 |
101 | 19 | L. Pijl | Mijdrecht | 341 |
102 | 83 | R.A.H. van Hout | Veldhoven | 346 |
103 | 86 | A.M.C.M. Beks | Veldhoven | 347 |
104 | 16 | S.F.H. Fremouw | Drunen | 357 |
105 | 69 | B.J.M. Bots | Liessel | 364 |
106 | 121 | H.J.H.M. van Rijswijk | Kinrooi | 373 |
107 | 117 | A. Nelen | Breda | 378 |
108 | 41 | D.D.J.G. Bevers | Deurne | 386 |
109 | 70 | J.H.M. Brouwers | Deurne | 390 |
110 | 71 | H.C.M. van Eijk | Asten | 395 |
111 | 143 | M.L.M.M. Mersel | Nuenen | 405 |
112 | 106 | R.J.P. Gielen | Weert | 405 |
113 | 144 | B. van den Bosch | Nuenen | 406 |
114 | 4 | H.J. van Lieshout | Ommel | 411 |
115 | 54 | M.A.J. Smit | Bussum | 420 |
116 | 5 | A.M. Nieuwenhuijsen | Valkenswaard | 422 |
117 | 133 | K.M. Bulters | Doornenburg | 425 |
118 | 53 | W.J.C. Smit | Almere | 433 |
119 | 64 | P.J.C. Vuijst | Huizen | 434 |
120 | 65 | S.J.J. Breeuwsma | Eindhoven | 440 |
121 | 94 | G.C.W. van Horen | Evertsoord | 443 |
122 | 6 | M.A.M. Joosten | Asten | 454 |
123 | 131 | P. van Hoof | Helmond | 473 |
124 | 66 | H. Geerling | Asten | 494 |
125 | 34 | J.M.L.M. Wouters | Deurne | 496 |
126 | 13 | S.J.M. Geers | Neerkant | 516 |
127 | 114 | F.J.A.M. Peeters | Veldhoven | 517 |
128 | 9 | C.M.M. Seelen-Fenne | Neerkant | 520 |
129 | 31 | H.A.J.F. van der Linden | Oss | 521 |
130 | 38 | Ruud Wouters | Deurne | 521 |
131 | 125 | Eric Huibers | Nuenen | 534 |
132 | 12 | J.W. Schmitz | Someren | 541 |
133 | 79 | T.F. Buss | Tilburg | 557 |
134 | 113 | M.M.A.C. van den Brandt | Eindhoven | 591 |
135 | 7 | A.J. Dukino | Eindhoven | 592 |
136 | 105 | N.C.M. Vendrig | Someren-Eind | 598 |
137 | 103 | J.P. Snijders | Someren | 604 |
138 | 104 | Bart van der Palen | Leende | 609 |
139 | 110 | R. van de Loo | Best | 612 |
140 | 123 | P.P.M. van Rijswijk | Meeuwen | 642 |
141 | 119 | A.H. Anker | Helenaveen | 660 |
142 | 112 | T.A.W. Daniels | Helmond | 663 |
143 | 111 | M.W.H. Daniels | Best | 799 |
144 | 107 | R. van Gijn | Amsterdam | 801 |
145 | 132 | C.C.W. van der Meeren | Zwaanshoek | 851 |
146 | 43 | J.M.P.M. Castelijns | Bladel | 870 |
Klassering | Startnummer | Naam | Woonplaats | Straf totaal |
1 | 316 | J.P. Zwegers | Luijksgestel | 19 |
2 | 317 | R.L.W.A. Snoeren | Dongen | 20 |
3 | 315 | G. van Leeuwen | Eindhoven | 25 |
4 | 318 | A.A.B. Kooiman | Eindhoven | 33 |
5 | 314 | A.C. Jansen | Dommelen | 39 |
6 | 320 | W.F.P. van Eijk | Asten | 47 |
7 | 332 | W.J.C. Richters | Mill | 336 |
8 | 331 | P. Kluivers | Cadier en Keer | 336 |
9 | 330 | S.N.A.J. Onbe | Uden | 336 |
10 | 329 | P.J. Verhoeven | Mill | 336 |
11 | 328 | M.J.P.J. Kruissen | Bergharen | 336 |
12 | 333 | J.A.M. Thijssen | Mill | 364 |
13 | 327 | S. Rindfleisch | Nunhem | 366 |
14 | 323 | G.J.T.M. van de Ven | Bakel | 608 |
15 | 322 | F.C. Cox | Budel | 617 |
16 | 321 | J.A. Hurkmans | Someren | 626 |
17 | 325 | H.J.P. van Dalen | Tilburg | 626 |
18 | 324 | J.C.A. van de Gender | Tilburg | 629 |
19 | 326 | K.A.J. van de Gender | Tilburg | 639 |
20 | 48 | P.J. van der Haagen | Boxel | 701 |
21 | 308 | D.M.A. Jongbloets | Boxtel | 748 |
22 | 309 | A.C.M. Schoenmakers | Oirschot | 749 |
23 | 304 | M.M. Maas | Weert | 810 |
24 | 306 | Eric Willems | Budel | 810 |
25 | 310 | B. Dwars | Reuver | 810 |
26 | 311 | F.M. Gerris | Nederweert | 810 |
27 | 334 | P.H.G. Boonen | Geldrop | 810 |
28 | 342 | C.H.H.M. Verschuuren | Veldhoven | 810 |
29 | 303 | J.G.A. Seelen | Neerkant | 840 |
30 | 305 | B.J.M. Retera | Maarheeze | 840 |
31 | 302 | H.T.C. van Doorn | Eerde | 870 |
Klassering | Startnummer | Naam | Woonplaats | Straf totaal |
1 | 74 | A.A.M.E.H. Rijsmus | Nuenen | 25 |
2 | 97 | M.E. Merkx | Reusel | 58 |
3 | 62 | M.J.D.C. Jannes | Veldhoven | 91 |
4 | 84 | D.J.A. Hover | Eindhoven | 105 |
5 | 92 | P.A.M. Korpershoek | Weert | 220 |
6 | 16 | S.F.H. Fremouw | Drunen | 357 |
7 | 133 | K.M. Bulters | Doornenburg | 425 |
Startnummer | Naam | Woonplaats |
28 | T.A.C. Vlassak | Bladel |
Startnummer | Naam | Woonplaats | Aantal deelnames |
2 | J.P.W. Goossens | Best | 35 |
Startnummer | Naam | Woonplaats |
41 | D.D.J.G. Bevers | Deurne |
53 | W.J.C. Smit | Almere |
85 | F.A.P. Kooiman | Eindhoven |
103 | J.P. Snijders | Someren |
327 | S. Rindfleisch | Nunhem |
405 | Ben de Graaf | Uelsen (Duitsland) |
425 | W.T. van Veen | Arnhem |
Startnummer | Naam | Woonplaats |
14 | R.F. Rijsmus | Nuenen |
34 | J.M.L.M. Wouters | Deurne |
404 | J.J. van Halen | Eindhoven |
Startnummer | Naam | Woonplaats |
82 | J. Kuijpers | Tilburg |
141 | R.H. Verweij | Barneveld |
315 | G. van Leeuwen | Eindhoven |
Startnummer | Naam | Woonplaats | Straf totaal | Type |
316 | J.P. Zwegers | Luijksgestel | 19 | Motor |
Klassering | Groepsnaam | Aantal |
1 | Café de brug | 16 |
2 | MC Boemerang | 10 |
3 | Theo Vlassak | 8 |
4 | Motormuizen | 7 |
4 | Smoking Bandits | 7 |
4 | xs 1100 club tilburg | 7 |
4LR Drivers Team | 6 | |
De Cabrio's Best | 6 | |
Gebr Van Eijk | 5 | |
Loomans | 5 | |
MTC Sint Joris | 5 | |
Van Halen | 5 | |
Vogels | 5 | |
De Volharders | 4 | |
van Rijswijk | 4 | |
Jongbloets | 3 | |
Peeters | 3 | |
Buggy Club Nederland | 3 | |
Foutebingo | 2 | |
Gerris | 2 | |
Hornerijders | 2 | |
Kooiman | 2 | |
Merkx | 2 | |
Mx5 regionairs | 2 | |
Saas | 2 | |
Smits | 2 | |
Team Smit | 2 | |
Verseveld | 2 | |
Wijnen | 2 |