EINDHOVENSE MOTOR en AUTOMOBIEL CLUB |
|
|
|
1984
16-17 juni
Naarmate de dossiers jonger worden, blijkt de opgeslagen informatie minder te zijn, plus dat bij het samenstellen is gekozen voor de rit alleen, en niet wat er allemaal omheen gebeurde.
Het uitzetten van deze rit gebeurde weer door Johan van Ojen en Martien van Eerd, die de rit lieten lopen via de vaste tijdcontrole bij: "Luna" in Alken en zo naar de Baraque de Fraiture, waar in "Le Carrefour" de middag maaltijd werd gebruikt.
De volgende vaste tijdcontrole was café Jeu de Quilles in Hoscheid en de finish natuurlijk weer bij de Stephan Andres Brunnen in Schweich. De tweede dag ging het via Anni Thielen naar Balter voor de maaltijd en vervolgens via de vaste tijdcontrole in Val-Meer naar de finish bij de Korenbeurs.
De eerste dag had de rit een lengte van 387,40 km. en de tweede dag 387,48 km., zodat de ritten eigenlijk even lang waren. De controle van de rit werd uitgevoerd door Frans Klaassen en Ambro Slegers, samen met Johan van Ojen en Martien van Eerd.
Als controle posten tijdens de rit fungeerden: Aan de start Tini Jannes c.s en onderweg Wim Swinkels, Harry van Galen, Gerard Spaninks, Van Kessel, Willemien Doezé, Sjef Hanique, Toon van Kruijsdijk, Frans v.d. Meeren, Jos Smulders, Toine de Zwaan, Jan Teunisse (VRC), Willy Swinkels, Piet Vermeulen, Segers, Koos Goossens, Ries Vermeulen, Willy Pontenagel, Wil van Nunen, Fons Verschuuren, Frits Caris, Jos Slegers, Jos Hanique, Wim van Hout (finish Schweich) en Marinus Buys c.s. voor het verzorgen van de finish in Eindhoven.
Voor de tegel werd gekozen voor een afbeelding van ons clubhuis, waarvan eerst de foto's werden gemaakt, die bij Foto Print Express in de Nieuwstraat binnen 5 uur als snelste in Eindhoven konden worden afgedrukt.
Er waren 242 deelnemers, gesplitst in 181 auto's en 61 motoren. De prijsuitreiking was op 30 juni en de eerste prijs bij de automobielen werd uitgereikt aan R. Mol uit Vlaardingen met 8 strafpunten. Bij de motoren ging de eerste prijs naar M. Verbruggen uit Hilversum met 26 strafpunten. Moto-Ball uit Budel was de club met de meeste deelnemers (11) gevolgd door Neerkant met 10 deelnemers. Jan Goossens wist de titel te behalen als best geklasseerde Emac-lid.
Martien van Eerd reed mee in de wagen van Rieky en Ambro Slegers, en Tjeu Domenie was weer de chauffeur van Frans Klaassen.
Wim van Hout en Jos Hanique waren op 14 juni al naar Schweich vertrokken om zeker op tijd te zijn voor de finish. Ze overnachtten dan bij Pension Wagner. De organisatie sliep bij Grefen en 16 personen van de controleposten sliepen in Leinenhof. In totaal waren er voor deze rit 408 overnachtingen geboekt.
Het uitrekenen van de kaarten gebeurde door Frankie Beks, FB Electronics, die 20 m papier verbruikte en 55.744 strafpunten bij elkaar rekende in 10.000 verschillende tijden op 23000 bytes van een Multitech MPF-III met een Epson RX-80 printer. Schweich werd in dit jaar op 30 mei de jongste stad van Duitsland doordat het Kabinet van Rheinland-Pfalz stadsrechten had verleend. Het Bestuur van EMAC ging op 8 september naar de wijnfeesten in Schweich, om het stad worden te vieren tegelijk met het wijnfeest, en om voorbereidingen te treffen voor het feit dat we in 1985 voor de 25ste keer in Schweich de finish zouden hebben. Onze trouwe controlepost Ries Vermeulen zou dit helaas niet meer meemaken, want even na de vierlandenrit overleed hij plotseling.